20101129

. Senyum sendirian tandanya gembira .


9 October 2010. saya, Shah Ehsan, mak shah ehsan tengah lepak2 tengok tv kat rumah Shah Ehsan. tengah elok2 lepak tengok tv tu, tiba2 mak die panggil adik die. "abby, mak nak keluar, nak pegi kedai emas". abby pulak jawab "nak buat ape?". mak die jawab "mak nak pegi betulkan gelang, kemek dah". okay saya dengarkan aje la perbualan 2 beranak.

setengah jam pastu, kitaorang pun keluar pegi kedai emas. saya dengan selamber nye buat hal sendiri. tengok2 barang yang ada. Shah Ehsan, mak die and adik die tu tengok2 cincin. saya pulak tengok2 gelang. tiba2 tengah syok2 tengok gelang, Shah Ehsan panggil saya.

Shah Ehsan : atie, meh sini jap
Saya : nape?
Shah Ehsan : try cincin ni jap
Saya : *sambil mencuba*. nak buat ape? untuk sape ni?
Shah Ehsan : untuk kamu la
Saya : hah? nak buat ape tibe2 beli cincin?
Shah Ehsan : sudi tak kawen ngan aku? minggu depan mak datang merisik ye. *sambil menunjukkan cincin pilihan*
Saya : *terkejut, gembira dan tersenyum* kenapa baru nak bagitau? nape mgu depan?
Shah Ehsan : saje nak bagi surprise. sempena birthday saya.
Saya : *tersenyum* my man full with surprises :)


18 October 2010. satu mesej saya terima dari Shah Ehsan sementara menunggu perbincangan habis.

" Ya Allah, mintak2 semuanya dipermudahkan. Amin"

saya tersenyum sendiri tapi tangan menggeletar dan hati dup dap dup dap. mengalahkan orang yang nak akad nikah dah kan. hihi.


*********************

tahun ni umo 25 tahun. tahun depan 26 tahun. lepas tu masuk 27 tahun pulak kan. dah boleh kawin daaaah *kenyit2 mata*

kata orang, kalo nak cari pasangan, carilah seseorang yang menyayangi diri kite lebih daripada kite menyayangi die. supaya nanti die akan ada dengan kite susah dan senang, menjaga kite dikala sakit ataupun sihat. cewah, sekarang musim exam SPM, ayat pun dah macam student exam

and for that, thank you for loving me to infinity Shah Ehsan =)



ape kat dalam ni? =p

bye

note : setiap yang terjadi ada hikmahnya and now i'm smiling. :)

No comments:

Post a Comment

jom komen