20101111

. Women Power .


dulu masa sekolah rendah cikgu pernah suruh murid2 tulis atas satu kertas rekod. dah tak ingat kertas tu kaler ape. cikgu suruh tulis 3 jenis pekerjaan yang anda inginkan. okay saya tak ingat ketiga2 jenis pekerjaan tu. yang saya ingat saya nak jadi cikgu. mane tidaknye, dalam kelas asik dengar suara cikgu, tengok muka cikgu, ikut cakap cikgu, sume pasal cikgu. so tulis jela nak jadi cikgu kan. hihi. ade yang tulis nak jadi polis la, bomba la, usahawan la. rasenye mase tu waktu darjah satu kot. korang pernah tak cikgu korang suruh korang tulis benda yang same mase skolah rendah dulu ?? tak penah ? okay tak best.

kalo cikgu skolah saya jumpa saya, and masih cam saya, agak2 nye la kan, cikgu saya tu berbangga tak dengan saya? yang pasti cikgu akan terkejut dengan fizikal saya yang siiiiiiiihat sungguh. jangan kan cikgu, kawan2 pun mesti terkejut jugaklah. konfem

okaylah, nak cerita. sekarang saya tak dapat jadi cikgu. sebab kalo nak jadi cikgu, kena masuk maktab la, kena amik kos pendidikan la kan? saya tak amik pun kos tu. sekarang saya kerja biasa2 saje. cukupla untuk membuatkan mak ayah berbangga dengan saya. kerja memang penat kan. kerja mane yang tak penat. kalo tak buat ape2 keje pun, duk tido sepanjang hari pun mestila penat kan. saya kerja dari pukul 7 pagi sampai 6 petang. okay penat. balik waktu petang, saya tolong family bisnes pulak. malam baru saya sampai rumah. okay meeeemang penat. sangat penat. balik rumah dah tak ingat nak buat ape dah. nak makan and nak tido. walaupun badan saya sihat sungguh dari luaran, tapi asik lapar je. badan lenguh. tido lena syoknye. besok pagi awal2 dah kena bangun untuk keje lagi. okay, selagi belum tutup mata, kerja..kerja..kerja.

saya belum kawin lagi. belum ada anak pun. tinggal pun dengan family. baju2 mesin yang berkhidmat utk cuci. dengan keje je saya dah rase penat sangat. macam mana bila saya dah kawin nanti ? dah ada anak2 nanti ? dah ada suami untuk dijaga lagi. rumahtangga jugak. and jugak perlu bekerja. mampu ke? mampu?

perlu bangun pagi siapkan sarapan anak2 dan suami. perlu buat kerja2 rumah. perlu jaga anak kalo baru lepas bersalin. perlu siapkan makan suami pegi balik kerja. layan anak2 lagi. basuh baju, jemur baju, angkat baju, lipat baju. basuh pinggan, masak, sapu rumah, iron baju. banyaknyeeee?

okay tiba2 rasa macam cuak pulak nak kawin. walaupun kawin nye pun tak tahu bile. hihi


bukan senang nak jadi pompuan. sape cakap senang? "ala, pompuan. duduk je kat dapo, tunggu orang masuk minang". ewah ewahhhh.


okay mak saya bekerja. rupanya bukan senang nak cari rezeki disamping menjaga rumahtangga dan keluarga.

perempuan hebat tak?? hebaaaaat. sebab tu la perempuan patut disayangi lebih dari lelaki. =)




tiba2 teringat video cute ni. haha. pemes mamat ni. mesti mak dia bangga.




ok tu saje. perlu tido. esok bangun awal

bye

note : terbayang macam mana la penatnye menjaga sebuah keluarga

No comments:

Post a Comment

jom komen