20100615

:: Paras Rupa atau Hati Budi Jadi Pilihan ::



orang orang kata : "carilah pasangan yang sayang diri kite lebih dari kite sayang dia". sebabnye nanti die akan jaga kite dengan lebih baik pada masa depan.



* * * * * *

perbualan.

A = anisa. kawan kesayangan saya. rakan gadoh saya. rakan eskrem saya. rakan sebilik saya.
EX = ex bf
N = gf baru kpd ex bf


EX : N macam mana? cantik tak?
A : okay la. tapi tak la secantik nisa. *perasan okay ini budak*
EX : mana ada !
A : terpulang la. pada nisa, nisa lagi cantik
EX : ape yang penting nisa ngan N lagi cantik dari atie.
A : abis madu sepah dibuang kan?


* * * * * *

saya tau saya tak cantik. saya hanya perempuan biasa2 saja. sape yang cakap saya cantik? memang takde sape yg cakap saya cantik. saya hanya seorang perempuan melayu yang biasa je paras rupa.

saya tak kisah nak cakap ape pun pasal saya. saya manusia biasa je. ade keburukan jugak. yang penting saya ikhlas dan jujur sepanjang berhubungan. tak berdendam, tak marah, dan tak benci.
saya doakan anda bahagia hendaknya dengan pilihan anda. amin.

lupakan benda yang dah lepas. jangan la sebut nama saya lagi. saya tak cantik pun berbanding dengan pilihan hati anda.

* * * * * *

sekarang saya dah ada Shah Ehsan. at first saya takut. saya trauma. tapi macam kawan2 kata, beri diri sendiri peluang untuk bahagia dan gembira. insyaallah ini lebih baik.


saya sayang die !


saya cuma nak jadikan dia sebagai lelaki bertuah dengan adanya saya. walaupun saya tak cantik. tapi sayang saya kat dia ikhlas dan jujur. tapi bertuah tak dia? saya tak tau. saya hanya mencuba yang terbaik.

masih takut pisang berbuah 2 kali. tak larat rasanye nak tanggung sakitnye. tu sebab saya taknak bercinta lama2 lagi. sebab saya taknak merasai kehilangan lagi. taknak bercinta lebih dari setahun, then ada ikatan. boleh gitu? boleh? atau merepek? itu hajat saya.

cuma nak mencintai diri dia dengan kadar yang biasa. sebab? nak rasa disayangi lebih tinggi dari saya sayang dia. belajar dari kesilapan. saya akan lebih mencintai diri dia bila dah wujudnya ikatan. boleh?


* * * * *


sangka saya dulu, hati penting dari rupa paras. tapi pengalaman mengajar saya sebaliknya. rupa paras lebih penting.

kepada anda. dah bertunang kan? semoga anda bahagia dengan cara anda. walaupun saya tak cantik, tak menarik tertarik kau memang da bom, tapi sekurang2 nya saya ikhlas dan jujur satu masa dulu.

* * * * * *

entry ini luahan perasaan saje. jiwang bukan main. sampai rasa nak muntah.

tu saje.

bai.


note : saya harap shah ehsan terima diri saya seadanya saya. walaupun saya tak cantik, tak menarik.

2 comments:

  1. cantik itu subjektif..
    doakan kebahagiaan kamu :)

    ReplyDelete
  2. salam..1st time sampai cni..

    tertarik dgb]n quote ni "carilah pasangan yang sayang diri kite lebih dari kite sayang dia". sebabnye nanti die akan jaga kite dengan lebih baik pada masa depan."

    sy xpnh rasa semua yg awk tulis kt ats,
    jd sy xthu separah mana sakit frust...

    tp sy sgt suke bile awk tulis yg awk iklas & jujur.. :)

    kalau kita rasa kita xcantik, ad lg org yg xdikurniakan nikmat rupa paras & tubuh badan menarik tp tetap bahagia..

    bezanya cepat atau lambat sahaja..

    dan ya sy pon xcantik..tp sy bhgia dgn idup saya..sape nk masuk sila ketuk pintu bagi salam..
    hehehe...

    P/s : sy doakan smoga awk sentiasa gembiran bahgia :)

    ReplyDelete

jom komen