20100524

:: Klinik ::


ini lah salah satu sbb musabab yg sungguh munasabah knapa aku tanak pegi klinik kerajaan.

tapi..migrain menyerang! sakeeeettt! nak menjerit2 dah rasanye ha.


lagi 39 org! wtf!

orang yang tengah sakit kuat demam panas nak pegi jmpa doktor tu agaknye boleh pengsan kot akibat tggu lame sangat! lagi 39 orang tuuuu.

pening kpala tgu lame sangat. bosan, mata ngantuk tersengg
uk sengguk kpala nak tdo. nak layan wireless kat klinik ni, dah jadi macam biskut. kejap ade, kejap lagi..ehhh dah takde pulok. tp status update tu masih sempat lagi. jangan tanye la kenapa status aku menunjukkan aku bengang tggu lame2 kat klinik ni.

pegi breakfast. makan bihun goreng sesambil baca paper. trus tinggikan tahap kesabaran utk menunggu. yeah! still ramai lagi kena tunggu!.......omg! berapa lame lagi ni???

akhirnye hampir pukul 12.30 baru keluar dr bilik doktor. dari pukul 9.30 pagi sampai tengahari. spent time kat klinik. bukan sbg doktor, bkn sbg nurse yg
comel, bkn sbg akak kaunter pendaftaran, tetapi sbg penunggu! cool tak?

tak ckup dgn tuuuu.

* * * * * *

sakit kepala sangat2! doktor cun cek. cek skali ngan mata. suspek gluocoma mata! dem! ape hal pulaaak. ok ok. dlu aku spectacles punye org.

si? nampak tak? tak nmpk lagi?

ha. nmpak kan spek mata tu!

yer! yer! aku dlu spectacles pnye org. pastu dah buang jauh2. dah tanak pkei dah. ganti ngan kontek lens. tp sbb leceh nak kena tarik2 mata smpei berair2 nak pkei kontek lens tu, so dah jrg pkei. kalo rajin je boleyla nak pkei.

sape suruh pemalas sgt??? kan dah kna syak gluocoma mata! padan muke! oke cuak ok.

* * * * * *

doktor cun kt klinik tadi bagi surat rujukan ke pakar kat hospital besar ipoh. pukul 2 ptg pegi sane. sebelum kul 2 aku sampai depan pintu. pintu tak bkk lagi aku dah tercegat kat sane sbg seorang penunggu lagi. penunggu? yes!

kna cek mata mcm rabun tu lagi, pastu tgu doktor panggil lagi. tunggu doktor nak panggil tu sumpah lame. fak! lapo, ngantok, bosan, sume ckup. bile doktor dah cek, doktor letak ubat kat mata. pastu kena buat pendaftaran pulaaaak. pastu kna pejam mata around 10minit. nurse panggil masuk balik bilik doktor tu pulak. tukar bilik lain 2 kali. baru selesai cek!

habis rawatan mata ialah tepat jam 5 ptg! klinik pakar mata tutup, aku baru kuar. veryy nice oh!
seharian di klinik dan hospital. best? best kan jadi penunggu mcm aku?

jawapan: kna pkei spek balik. oh nooo! aku tanak jadi specky lagi plis plis! but, nsib baik bkn gluocoma. :)

* * * * * *



balik hospital sbg nurse balik kije. haha. perasan.

pekena cendol mariiii! ahhh nice!

ok dah.

bye

note : nurse pun dah macam datang bulan. nak marah2 patient pasaipa!

No comments:

Post a Comment

jom komen