20101028

. Sharing is Caring .


tiap2 malam mesti nak online facebook. hari ni tertarik hati dengan status ini, dari seorang kawan yang dirahsiakan namanye. karang tiba2 dia jadi femes kang, sape yang susaaahh? saya jugaak


Allah yang menentukan segalanya. Jodoh, rezeki, nasib, semua ketentuan Allah kan. kita sebagai manusia ni, bersyukur lah dengan apa yang kita ada. saya pon belajar teruk bagai nak rak, berhempas pulas, sanggup tak tido sebab stadi punya pasai, tapi alhamdulillah saya bersyukur dengan rezeki ni.

memang mula2 saya pon ade terfikir benda yang sama macam dia. siapa yang tanak hidup senang, kerja dengan gaji yang setimpal dengan kelayakan kita kan. tapi kalau dah ini rezeki yang ada, kita terima dengan hati yang rela. tak semua orang ditakdirkan hidup senang dengan masa yang singkat. sesetengah orang mungkin akan melalui sesuatu kesukaran sebelum mencapai sesuatu kesenangan. rezeki ada kat mana2 pon. yang penting bergantung pada usaha kita nak cari peluang yang lebih baik. habis tu, takkan nak mengharap je kalo tak berusaha. kalau usaha kita lebih, maknanye lebih la yang kita dapat. betul ? kalau tak betul, tolong betul kan la ye.

dengan kesukaran, ia akan mengajar kita untuk menghargai dan bersyukur. ramai lagi orang yang berpelajaran tinggi, tapi cuma bekerja sebagai atendan pam minyak. percaya ? sila lah percaya.

" Bila Allah makbulkan doamu, maka DIA menyayangimu. bila DIA lambat makbulkan doamu, maka DIA ingin mengujimu. bila DIA tidak makbulkan doamu, maka DIA merancang sesuatu yang terbaik untukmu "



okay, hari ni saya jadi pakar motivasi pulak ye. sila panggil saya Doktor Atie ye. hihi.

bye

note : Dear miss J, i dunno if u read this. jangan sedih2 lagi. nak kawen kena happy sentiasa =)

2 comments:

  1. super duper like!!! :)

    ReplyDelete
  2. hehe..masih dalam keadaan jeles..tapi bukan jeles ngn org lain..jeles ngn tunang sendiri...aih..susah lah camni...=p

    ReplyDelete

jom komen