20100213

:: Kong-xi Kong-xi ::


hari raya cina, hari raya puasa, hari raya haji, hari deepavali, hari raya ape2 ajelah ialah hari yg buatkan jalan raya highway jadi penuh sesak macam semut nak masuk sarang jumpe permaisuri. kete banyak gila vavi kat atas highway! ilek la der...baru pukul 9 pagi. apsal dah penuh ngan kete kat atas highway tu? balik lambat sket la derrr..........

sebabkan ahad cuti, so treatment rambut ai yang santet ni diawalkan jadi sabtu. pegi kl sabtu. jalan menuju kl tarak hal punye. boleh nak merempit kott. tapi bile tengok kt seberang jalan............oiii kenapa korang nak balik kampung awal sangaaaat?

smpei kl ttba rse cam bestnye kl ni. jln tak sesak!.....hai kuala lumpur!

nak balik ipoh. balik ikut jalan lame. sbb kat highway penuh ngan semut berbentuk kereta queu panjang gila. so tanak.

hai jalan lama! first time lalu jalan lama balik ipoh. jalan yg cuma ade 2 lane, takde tol.

jalan ade 2 lane jek. aku sangat menyampah bila ade kereta yg suka sedut asap lori. aku pecut laju nk potong kete depan.

tiba2.....................aku nmpak ade bendera merah tahan kete aku.

hai jpj. uhuk!

"lesen cik"

"cik tau ape salah cik?" aku angguk lah sambil senyum kopi kelat

"skang kami ade operasi ye. mintak cik ikut pegi sane"

jalan tekedek2 control cun. podah

" laju2 nak pegi mane dik"....

"nak balik lah". hahaha. kasar gila jawapan aku.

"adik tak bce paper ke banyak eksiden skang, semalam jek dh beribu2 eksiden. kat jalan dalam tau, bukan highway! "

"saya tak bace paper smlm". fine. jwpan kasar lagi

"arini pun ade kuar paper lagi, ade eksiden"

"arini pun sy tak smpat bce paper".wahahaha! sangat kasar.

" 300 ye dik. dalam mse sbln. sain sini"

"time kasih bang. nanti sy bg angpau!"...chow!

ok time kasih jpj sebab sedut duit aku. weh, nape aku pulak yang kena bagi korang ang-pau? 300 pulak tu! tak aci

jalan lama pun nak jem ke?

sampai ipoh kul 9. 6 jam perjalanan dr serdang! what??!! 6 jam oke...6 jam!


kan best kalo kete aku boleh jadi macam kete batman.

bye

note : Gong xi Fa Cai!

1 comment:

jom komen