20100118

:: Mulot Orang Tak Boleh Tutup ::


ape orang nak cakap kat kite pun cakap lah. orang nak judge camne pun ikut suka lah. mulot orang mane boleh nak tutup ngan penutup saji ke, penutup periuk ke, ngan ape2 lah. lain lah mulot tempayan yang memang dah ternganga luas tu. biarkan mulot orang tu. sikit tak kisah. yang penting orang yg rapat kenal siapa diri kita.

ok finee! nak judge saya ni ego tinggi? nak cakap saya ni deserve to get something worst? nak cakap saya ni ape lagi? kenal ke dengan saya ni? kenal baik ke? sampai nak judge camtu? fine! tak kisah. as long as saya tak menyusahkan orang lain. cume menyusahkan adan ngan ehsan jek utk jemput kat rumah.haha. mula2 sentap gak, kenapa perlu judge sampai macam tu. orang tu berada di tempat saya ke? ade dalam kasut saya ke? maleh nak berbalas bahasa ni. kang terkeluar bahasa agak kasar tak suke. ok tak minat nak berbahasa kasar2 ni. nak judge saya ni camne pun, ikot hati kome lah, saya diam jek. kalau diam tu tak bermakna tu betul kan? orang2 yang rapat dengan saya tau saya macam mana. so lebih baik senyum saja dengan kata2 orang tu. nak melenting tak dapat lah. bukan dapat ape pun, bukan dapat makan kat Johnnys stimbot pun.haha. tiba2. lame2 tau la anda saya ni macam mana. betui ke ape yg kome2 ni cakap yg saya ni ego tinggi ke, itu ke, ini ke. tak kisah. fineee. dengar cukup.


omputih cakap don't judge a book by its cover. saya tau saya tak hot, saya tak cantik, saya tak perfect, saya tak pandai, sume lah saya tak tak ni. saya ni manusia biasa jek kot. saya baru nk blaja lantak lah orang nak cakap ape. saya tak heran. sblm ni saya jaga hati org sangat, bile org cakap2 blakang, saya sedih. sbb tu org pijak kepala. skang tak kot. saya blaja dari kesilapan. Rashdan Salleh cakap, orang ego kite kena lawan ego balik. ok!

kat dunia ni macam2 orang ade. ade orang yang busuk hati macam tahik. ade orang mulot busuk macam longkang. ade orang baik hati slalu senyum dan diam sampai kena pijak kepala. ade orang yang jenis menentang habis habisan. ade orang suka mencuri duit sbb nak kaya, boleh bli kereta. ade orang suka tengok kereta cool. sabar dan tengok jela dengan karenah orang2 ni. nasib baik saya cool. sabar tu menjanjikan sesuatu. betui tak?

tu saje. bai

note : to whom it may concern, time kasih la sbb cakap saya begitu dan begini. saya tak berdendam, tak benci, takde ape2. sbb saya cool. saya sayang semua orang. so nanti orang2 akan sayang saya balik. tak gitu? maaf terkasar bahasa.

3 comments:

  1. mulut org mmg xble tutup.. longkang yg xsebusuk mulut org pun ble tutup;)

    ReplyDelete
  2. zuewairy : hahaha. longkang mcm tempayan. boleh tutup. kan best kalo mulot orang pun camtu ;p

    miss cinta_ati : saya tak kesah pun. cool ;p

    ReplyDelete

jom komen