20091224

:: Alahai ::



dulu seorang kawan pernah cakap pada saya, satu fakta pasal sape2 ex bf ni is mereka akan memburukkan ex gf mereka. saya pun dengar jela. tak tau la betul ke tak sbb saya takde lagi pengalaman psl benda ni. tapi kawan saya ni dah penah terkena. maybe bukan sume ex bf la yg akan buat camtu, maybe ade sesetengah nye akan uat camtu. saya pun buat tak kisah la. tapi baru skang saya sedarrr dan saya tau memang betul pun. konfem la ex bf saya kan! adoi.

kenapa kan bile dah putus cinta tu mesti ke nak memburukkan? die yang buat hal, die yang cari pasal, tapi kenapa mesti nak burukkan saya kat orang lain? ape yang tak puas hati sangat tu? boleh explain kasi terang tak? rimas ar. die tak agak ke orang yg jadi tempat die burukkan saya tu akan bagitau saya pasal ni? yang sudah tu sudah la. ko tak perlu la nak cakap2 blakang, nak kutuk2 blakang pasal aku kan. benda tu sume tak betul pun. yang ko pandai2 nak cakap aku pegi bagitau orang rahsia ko apsal? bile mase lak aku nak cite kat orang lain pasal ko? orang lain tu nak sangat ke dgr psl ko? kang aku cite betul2 kang..baru padan muka.

mula2 ko cakap kat membe ko aku pegi col gf ko, marah2 die la, cakap kat die macam2 la. padahal ko tak tau yg gf ko yg col aku kan? celah mane plak aku nak tau no fon gf ko tu. baiiik punye cite ko uat pasal aku kat membe ko kononnye aku ni marah gf ko kan? nasib baik la membe ko tu tak caye ckp ko. skang plak sukati ko jek nak cakap aku pegi cite pasal ko kat orang lain. ko ingt aku banyak mse ke nak cite psl ko? ko nak sangat ke aku bocorkan rahsia ko? aku ni baik hati la jugak pegi simpan sume rahsia ko dari zaman dulu ko sampai la family ko kan. skang sukati ko jek nak tuduh2 aku pegi bocor rahsia ko. gila mulut bau longkang! kang aku cite betul2 kang malu ko lak nanti. nak sangat ke aku cite betul2? ko nak ke aku cite ape ko penah buat dulu? ape ko penah buat ngan exgf yang seramai hampir 10 orang tu? ape ko penah buat kat family ko? sejarah hitam ko? nak sangat ke aku cite tahap kejujuran ko kat gf ko skang? banyakkk lagi la..nak sangat ke weeehhhh??? sory ar beb, aku bukan jenis yang suka nak burukkan org cam ko uat kat aku ni. bagi aku yg lepas tu lepas la, aku takde mse nak cite psl ko kat kwn2 ko. and mereka tu pun taknak tau kot.

ni yang susah ni kalau perangai macam budak kecik. matang la sikit. belajar tinggi2 tapi nape otak letak kat lutut lagi? kang kalo aku cakap ko tak mengenang budi kang, nampak kurang aja sangat lak. ko pun ade gak berbudi ngan aku kan. yg sudah tu sudah la. ko dah blah pun and skang dah bahagia sangat dah pun kan? dah tunjuk terang2 kat semua orang pun yg ko ade gf yg cantik, seksi meksi, rambut merah perang, body terbaik tu. so uatpe la lagi ko nak sebut2, nak cite2, nak buruk2 kan pasal aku ni. aku ni bukan alim sangat, tapi rasenye ko and semua orang pun tau yang fitnah tu lagi besar dosanye dari membunuh kan. aku sikit pun tak penah simpan dendam kat ko. tapi tlg la stop spreading the stupid virus kat sume orang. orang yg ko cite tu kenal sape aku, and mereka la yg bgtau aku psl ni. sudah la ye. sila berfikiran sedikit matang. dan bercinta la secara matang. jangan asik nak ikut nafsu jek macam ape yang ko penah buat mase zaman ko diploma dulu ye. kan dah terbocor rahsia. padan muka!

oke dah. nasib baik saya cool. mendengar cerita yg tak betul pasal saya, buat ape saya nak marah. diam dan dengar jek dah cukup. lepas tu gelak puas2 sampai pecah perut.


senyum selalu. yang penting kawan2 dan keluarga kenal diri kite.

tu saje.

bai.

note : tengok gamba adan and the guard dah boleh buat saya ketawa dah! hahahahaha.

No comments:

Post a Comment

jom komen